Csobánkai Cserkészpark

Mindennapok a Csobánkai Közép-európai Cserkészparkban. Benyomások, tervek, ötletek, sztorik és minden ami a cserkészpark élete.
Írj nekünk: csobanka [kukac] cserkeszpark.hu
További elérhetőségek a honlapon! http://csobanka.cserkeszpark.hu

Friss hozzászólások

  • bandi_csobanka: Ugye, ugye! :) És milyen szép lett a festékes raktár is ;) (2011.11.23. 22:47) Garázstakarítás
  • MerzaPí: Főzőverseny is lesz ezen a jeles napon! :-) Vadhúsból lehet főzni, csapatonként 1500 Ft a nevezési... (2011.04.11. 19:57) Önkéntesnap Locsolóbulival!
  • MerzaPí: Hátraléptünk egy nagyot az időben. Újra tél van. :( (2011.03.03. 11:36) Ébredő természet 1.
  • MerzaPí: A túrán és a célban készült képeket itt találjátok meg: picasaweb.google.com/parallelmerzap/Csp30... (2011.03.01. 10:52) Ez túra volt!
  • bandi_csobanka: Igen, terveink közt van! Hamarosan lesznek kecskék is. (2011.02.18. 19:18) Új jövevények

Kanderstegi legenda (18+)

2010.12.29. 08:09 - real

Címkék: történet kandersteg

A közelmúltban sikerült tanulmányi célzattal ellátogatni a svájci Kanderstegbe, ahol nem mellesleg a világ legismertebb és talán legprofesszionálisabban szervezett cserkészparkja-központja üzemel. Az ottaniak mesélték el az alábbi, kissé morbid történetet a hellyel kapcsolatban. Csak erős idegzetű olvasóinknak ajánlom!

Kandersteg egyik nevezetessége az ott induló 15 km-es vasúti alagút, a Lötschberg-alagút.  Ezt épp száz esztendővel ezelőtt építették.


A fúrás-építés annak idején két irányból folyt, a munkálatokat irányító mérnök pedig precízen kiszámolta, hogy hol és mikor is fog az alagút két járata összeérni. [Feltételezem, a kor technikai színvonalán ez egyáltalán nem volt egy triviális feladat, elég kellemetlen lehet, ha a két járat elszalad egymás mellett, és véletlenül dupla alagutat fúrnak.] Nos, el is érkezett a nagy nap, amikor össze kell érni a két járatnak. Telik múlik az idő, de semmi. Letelt a munkanap, abbahagyják a fúrást, és az alagutak nem találkoztak. A mérnök ettől lelkileg teljesen összeomlott, és aznap este felakasztotta magát a szállásépületben. Sajnos arról nem szól a fáma, hogy ezt ő szakmai megszégyenülésként élte meg vagy egyéb okokból volt számára ilyen kritikus jelentőségű.
Ennek ellenére azért másnap folytak tovább a munkálatok, és láss csodát, a vájatok elérték egymást, és létrejött a mai napig is használt alagút. Tehát a mérnök alapvetően mindent jól tervezett meg, csak esetleg egy kicsit lassabban haladtak a munkával. De ezt már sajnos nem volt alkalma megtudni.
A történet tanulsága szerintem, hogy nem szabad a küzdelmet feladni egyből, amikor nem pont a tervek szerint haladnak a dolgok. Másfelől viszont erősen elgondolkodtató, hogy egykoron volt olyan szakember, aki ennyire végletekig lelkiismeretesen végezte a munkáját. Hol találni manapság ilyeneket?

Érdekesség, hogy az a ház, ahol az alagút építőmunkásai laktak, és a fenti eset is történt, az alagút elkészülte után elvesztette funkcionalitását, és kihasználatlanul állt. Erre bukkant rá Baden-Powell, és miután megvásárolták cserkész célokra, ott alakulhatott ki a cserkészpark. Ez az egykori szállásépület képezi ma is a kanderstegi cserkészpark központi épületének régi szárnyát.

Ez a kőfal védi az alagút bejáratát a hó- és kőomlástól.

Az alagútépítés egykori trafóháza ma a cserkészpark egyik közöségi épülete.

Ezt a kis hegyecskét szeli át az alagút.

A bejegyzés trackback címe:

https://cserkeszpark.blog.hu/api/trackback/id/tr492543306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MerzaPí 2010.12.30. 00:40:55

Ide is el kéne menni egyszer. Nemcsak mert szép, hanem mert jó is. :)
(Ezt most jól megmondtam, mi?)


süti beállítások módosítása